פרישת מגל: וורצמן מסרב להיכנס לכנסת, בנט מבקש את התפקיד בחזרה

    איתי גדסי No Comments on פרישת מגל: וורצמן מסרב להיכנס לכנסת, בנט מבקש את התפקיד בחזרה
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התפטרותו של חבר הכנסת ינון מגל ממפלגת ה"בית היהודי", צפויה הייתה להכניס תחתיו את אבי ורצמן, ח"כ וסגן שר החינוך לשעבר, הנמצא אחריו ברשימת המפלגה. אלא שוורצמן, בצעד נדיר, הודיע כי הוא אינו מעוניין להיכנס לכנסת, וכי השליחות אותה הוא ממלא כעת, גדולה בעיניו יותר מהמשרה הנכספת בפרלמנט הישראלי.

    לפני מספר חודשים החל וורצמן לכהן כמנכ"ל הכפר השיקומי עלה נגב, תפקיד אליו הוא מביא ניסיון רב שנים ביוזמות חינוכיות וחברתיות שונות. "בימים האחרונים התלבטתי רבות בסוגיית החזרה לתפקיד ח"כ. החלטתי להישאר עם דיירי עלה נגב נחלת ערן, החלשים ביותר בחברה", כתב וורצמן.

    "נפלה בחלקי הזכות לעבוד עם ילדים מיוחדים שצריכים את כל אהבתי וכוחותיי. אני רואה בכך עבודת קודש. לאחר מספר חדשים כמנכ"ל הכפר ולצידו של האלוף דורון אלמוג, הבנתי את המחוייבות העצומה כלפי ילדי הכפר, עובדיו ובני משפחותיהם והחלטתי שאסור לי לעזוב אותם בנקודת זמן זאת כאשר לפתחנו משימות רבות הנוגעות בתיקון עולם. אמשיך בשליחותי הציבורית בכל מקום שאהיה".

    הודעתו של וורצמן התקבלה בהפתעה ב'בית היהודי', שהודיעה כי היא מעריכה את צעדו של וורצמן, אותה כינו "החלטה אצילית של אדם שערכים מול עיניו. השר בנט רואה את שליחותו של וורצמן בעלה נגב כלא-פחות הגשמת ערכי הבית היהודי מאשר כהונה בכנסת".

    בעקבות אי כניסתו של וורצמן, החליט בנט שלא לאפשר את כניסת הבא ברשימה, אלא לחזור בעצמו להיות חבר כנסת, תקופה קצרה לאחר שהתפטר ממנה, במסגרת החוק הנורווגי. מדובר במהלך מורכב, המצריך את בנט להתפטר מכהונתו כשר החינוך, דבר שמחזיר אותו – לפי החוק הנורווגי – לכנסת, ואח"כ להביא לאישור מחודש את חברותו בממשלה וקבלת משרד החינוך.

    עיתונאי ערוץ 2, עמית סגל, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: בנט יצטרך להתפטר מהממשלה, לחזור לכנסת, ואז לחזור לממשלה שוב באישור המליאה. אם נניח אורן חזן יחליט שלא בא לו, בנט לא יוכל לשוב למשרד החינוך.

    העיתונאי החרדי אריה ארליך צייץ בעקבות ההחלטה: ב-48 השעות שבהן בנט לא יכהן כשר חינוך לא יוכל פרוש לכהן כסגן השר. כמו כן, נתניהו ישבור אז שיא כשר החוץ, הכלכלה, החינוך, התקשורת ושת״פ אזורי.



    0 תגובות